Toelichting

welkom 

Welkom
De Hervormde Gemeente Sommelsdijk biedt een webwinkel aan. De webwinkel kunt u bereiken via het menu in de website van de kerk https://www.hervormdsommelsdijk.nl/
Naast de webwinkel kunt u gebruik maken van de bijbehorende Kerkgeld app (voor iOS en Android).
De webwinkel en de app worden geleverd door SKG, Stichting Kerkelijk Geldbeheer, in Gouda.
De Webwinkel en de Kerkgeld app maken het u gemakkelijker bij het geven van een gift of de bestelling van collectebonnen.
Zeker in de tijd van de Covid-19 pandemie en maatregelen is het digitaal collecteren van belang gebleken voor de doorgang van het gemeenteleven.
Maar ook na deze periode kunt u, als u door omstandigheden vanuit huis of ergens anders naar de kerkdiensten kijkt/luistert, op deze manier uw collectegaven doneren.

Toelichting:

  1. Collecten.
  2. Collectebonnen.
  3. Giften en acties.
  4. Een account aanmaken.
  5. Werken met Tegoed.
  6. Kerkgeld app.
  7. Waar kan ik terecht met vragen.

1.     Collecten
Het eerste praktische menu is het onderdeel Collecten. U komt via de Collecteknop op de website van de kerk rechtstreeks in dit menu.
Hier vindt u de collecten van een normale kerkdienst. De eerste collecte is de collecte voor de Diaconie, de tweede voor de Kerk Algemeen en de derde voor Kerk Erediensten. In de Zaaier en op het collecterooster op de website van de kerk wordt vermeld wat het doel is van de collecten Diaconie en Kerk Algemeen.
Als extra zijn de bussen bij de ingang van de kerk opgenomen. De inhoud van de zendingsbus is bestemd voor de familie Folmer in Congo. De inhoud van de andere bus is voor de zitplaatsen.

Als u niet ingelogd bent kunt u alleen met iDEAL doneren. Dat betekent dat u moet inloggen bij uw bank om de betaling te doen.

betaalwijze

Het is aan te bevelen dat u een zogenaamd Tegoed aanschaft en vanuit dat Tegoed doneert voor de collecten. Zie uitleg Tegoed verderop.

tegoed 

2.     Collectebonnen

In dit menu kunt u de bekende collectebonnen aanschaffen. De collectebonnen zijn verkrijgbaar per vel van 20 bonnen.

€ 14,-    (20 bonnen van € 0,70)                 (was € 0,65)
€ 22,-    (20 bonnen van € 1,10)                 (was € 1,00)
€ 30,-    (20 bonnen van € 1,50)
€ 50,-    (20 bonnen van € 2,50)
collectebonnen

Collectebonnen, voor woensdagavond 20:00 uur via de webwinkel besteld, worden voor de zondag daarop bij u thuis gebracht als u woonachtig bent in de dorpskernen Sommelsdijk en Middelharnis. Woont u daarbuiten, dan worden ze met de post verzonden. De verzendkosten zijn € 2,-.
Het is vanwege de Covid-19 maatregelen niet wenselijk dat u bestelde collectebonnen ophaalt bij de familie van der Welle aan huis.
Telefonisch bestellen is ook mogelijk (tel. 0187-486787), maar dan moet u wel een betalingsafspraak maken met de familie van der Welle. 

Zodra de Covid-19 maatregelen het mogelijk maken verandert deze procedure!!

  • Via de webwinkel en voor woensdagavond 20:00 uur bestelde collectebonnen kunnen dan op zondag in de kerk worden opgehaald.
  • Het is dan ook nog steeds mogelijk om collectebonnen fysiek aan te schaffen op de eerste woensdagmorgen van de maand. De openstelling op de woensdagavond komt op termijn te vervallen.

3.     Giften en acties
Dit zijn twee aparte onderdelen in het menu, maar ze werken identiek.
Giften zijn goede doelen die over een langere tijd lopen.
Voorbeelden van goede doelen zijn een algemene gift voor de Diaconie of voor de Kerk. Een ander bekend doel is de familie Folmer in Congo.
Acties zijn goede doelen met een kortere looptijd. Een mooi voorbeeld is de actie van de Zendingscommissie om een ontbijt te verzorgen, de opbrengst is voor de familie Folmer.
Andere acties zouden kunnen zijn Sponsoring Gemeentedag, diverse projecten in de Oekraïne, Zondagschool.

4.     Een account aanmaken
Account

In alle menu-onderdelen ziet u links op het scherm de gegevens voor uw Account. Het aanmaken van een account, zeker met een bijpassend Tegoed,  geeft u de mogelijkheid om sneller te betalen en de historie van uw donaties en bestellingen in te zien.

Uw bestelling van collectebonnen is uiteraard op naam, anders kunt u ze niet geleverd krijgen.

Uw donaties zijn niet op persoon in de boekhouding zichtbaar omdat het totaal van het gedoneerde bedrag over een periode van donderdag t/m woensdag in één keer, een zogenaamde batch, op de daartoe bestemde rekeningen worden geboekt.

Bij een account hebt u ook inzicht in de historie van giften, bestellingen en Tegoed. 

 5.     Werken met Tegoed
Een Tegoed is een bedrag dat u op de rekening van de kerk stort en van waaruit u kunt doneren voor collecten. Eigenlijk komt dat overeen met de manier waarop u nu ook collectebonnen aanschaft. U kunt een Tegoed aanschaffen, opwaarderen en een e-mail krijgen als het Tegoed lager is dan een bepaald bedrag. In die mail staat een link om het Tegoed op te waarderen. Uw donatie via Tegoed komt dan terecht op de collecte waarvoor u doneert.
Een groot voordeel van doneren via een Tegoed is dat u niet de hele iDEAL procedure, dus inloggen bij uw bank, hoeft te doorlopen.
Het werken met een Tegoed is vooral bedoeld voor doneren aan collecten en goede doelen. Voor acties kunt u alleen met iDEAL betalen.

NB! Bij aanschaf van collectebonnen staat Tegoed nog open. In de volgende versie van het programma kan dat uitgezet worden, want aanschaf collectebonnen doet u het best met een iDEAL betaling.

 Tegoed

6.     Kerkgeld app
SKG biedt ook de Kerkgeld app aan. Deze Kerkgeld app is een aanvulling op de bestaande mogelijkheden voor het regelen van uw financiële kerkzaken.
In de Kerkgeld app kunt u op een gemakkelijke manier bijvoorbeeld giften doen óf collectebonnen bestellen. Ook leest u in de app nieuwsberichten van de gemeente (in ontwikkeling) en kunt u kerkdiensten (terug)luisteren en kijken.
De app kan worden gedownload via Google Play (Android) of de App Store (Apple). Na installatie koppelt u uw gemeente aan de app en is deze klaar voor gebruik.
Uw smartphone of tablet moet qua besturingssoftware redelijk up-to-date zijn.

 app

De app functioneert prima, maar de uitstraling is nog minimaal en nu verder niet aangepast. De reden daarvoor is dat er in juni/juli 2020 de vernieuwde app komt met een heel andere look and feel.
Onder de knop Nieuws staat nu nog de RSS feed van het Reformatorisch dagblad van de katernen Kerk en Religie en van Opinie. De bedoeling is dat onder die knop de nieuwsberichten van de website van de kerk komen.

7.     Waar kan ik terecht met vragen
In het menu van de webwinkel ís het onderdeel ‘veelgestelde vragen’ opgenomen. Hebt u een andere vraag mail stel die dan via het Contactformulier.

Veel succes met het gebruik van deze webwinkel!

  • Aanmaken

Hervormd Sommelsdijk gebruikt uw gegevens alleen om te bepalen of u wel of geen toegang krijgt tot bepaalde delen van onze website. Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze website.

Inloggen