Creche, Opstap en Opstap+

Het jeugdwerk begint al bij de allerjongsten! We zien dat er dan al heel veel te leren valt en de kinderen ook heel veel kunnen leren. Als het nog te vroeg is om mee te gaan naar de kerk is er onder de kerkdienst crèche, Opstap of Opstap+.

Crèche
Voor de leeftijd van 0-2 a 3 jaar is er de crèche. Als papa en mama naar de kerk gaan mogen de kinderen naar de crèche. Daar kunnen ze spelen en wordt er ook een Bijbelverhaal gelezen.

Opstap
Voor de iets oudere kinderen ongeveer 3 tot 4 jaar is er Opstap. We gaan dan samen kijken wat er allemaal gebeurt in de kerkdienst. Tijdens een doopdienst gaan we zelfs al met de ouders mee en na afloop van de doop gaan we samen naar Vita Nova om met elkaar te leren over wat we hebben gezien. De Opstap groep is bedoeld om samen de stap verder (opstap) te maken van de crèche naar de kerkdienst.

Opstap +
Ook dit jaar is er weer Opstap+. Dit is voor de kinderen van ongeveer 5 en 6 jaar (groep 3). Ze maken op deze leeftijd de stap om naar de kerk te gaan. Dat is natuurlijk heel mooi en goed. Ongeveer één keer per maand is er nu Opstap+. We gaan dan nog wat verder in op wat we de afgelopen weken in de kerk hebben gezien en meegemaakt. De Opstap+ methode gaat nog iets dieper in op wat we doen in de kerkdiensten en doordat de kinderen nu al vaak meegaan naar de kerk kunnen we nog wat dieper op de stof ingaan. De kinderen zullen dan nog meer begrijpen van wat ze de weken daarna in de kerkdiensten zien en meemaken.