Introductie van de collectenknop

De wekelijkse kerkgang vindt plaats op een aangepaste wijze. De diensten zijn met een deel van de gemeente fysiek bij te wonen. Gemeenteleden en anderen kunnen de diensten via website en kerkradio volgen.
Dat betekent ook dat praktisch de mogelijkheid om uw offergaven te geven tijdens de dienst van de offerande ontbreekt. In het volle besef van ook misschien financiële onzekerheid doen we een beroep op u om uw gaven op deze manier te geven.
Die mogelijkheid bieden we nu aan met de zogenaamde collectenknop. Deze knop brengt u op de collectenpagina van de webwinkel van onze gemeente.
U krijgt dan de keus om voor de drie collecten van de zondagse kerkdienst en de twee kerkbussen uw gift te geven. De betaling gaat via de iDEAL-omgeving.

Door SKG is ook een app beschikbaar gesteld, zodat u op een makkelijke manier via uw smartphone of tablet kunt doneren.

google apple

Voor meer informatie kijkt u op https://appostel.nl/

Veel gestelde vragen

V: Ik kan anoniem geven. Is dat echt anoniem, want ik wil niet dat de kerk weet wat ik geef.
A: Alleen het totaalbedrag voor een collecte komt in de boekhouding terecht, dus echt anoniem.

V: Zijn hier voor mij kosten aan verbonden.
A: De betalingen via de collectenknop gaan via een iDEAL transactie. Aan deze transactie zijn voor u en voor de kerk geen kosten verbonden.

V: Geef ik gelijk voor de twee kerkdiensten.
A: Dat is wel handig, u hoeft dan maar één actie uit te voeren.

V: Wanneer kan ik voor collecten geven?
A: Van donderdag voor tot en met woensdag na de betreffende zondag dat de collecten worden gehouden.

V: iDEAL, wat is dat?
A: iDEAL is door een aantal banken ontwikkeld om op eenvoudige wijze via internet bestellingen in een webwinkel te betalen. Het gaat hier om de Rabobank, ING,  ABN AMRO en SNS Bank. Tijdens het bestelproces verlaat u tijdelijk de webwinkel van de gemeente en komt terecht op de website van de eigen bank voor internetbankieren. Na betaling keert u terug naar de webwinkel. Aan het einde van het bestelproces ontvangt u als opdrachtgever per mail een bevestiging van de bestelling en de betaling.

V: Kan ik mijn donatie terugvorderen?
A: De gestorte donatie(s) kunnen niet worden teruggevorderd.

V: Wat gebeurt er met het geld dat ik gedoneerd heb?
A: De donaties worden verzameld (via Stichting Derden Gelden) en binnen 5 werkdagen geboekt op de aangegeven rekening-courant van uw kerkelijke gemeente.