Bemoedigingsmomenten

We beleven complexe en zorgelijke tijden. Het coronavirus houdt wereldwijd de gemoederen bezig en heeft ook Nederland in haar greep. Wie de kaart van het RIVM bijhoudt, ziet dat virus inmiddels ook op Goeree-Overflakkee rondwaart. De impact ervan op de gehele samenleving, maar ook op onze kerkelijke gemeente is groot.

In Nieuw-Rijsenburgh gaat de geestelijke verzorging vanuit de Lukaskapel een ‘dagelijks bemoedigingmoment’ delen met de bewoners. In navolging van dit mooie initiatief heeft de kerkenraad besloten om, zolang de kerkdiensten niet door kunnen gaan, twee keer per week een ‘bemoedigingsmoment’ te organiseren. Deze zullen worden uitgezonden via de kerkradio en de website. Verschillende kerkenraadsleden zullen hun bijdrage leveren.

Tijdens zo’n ‘bemoedigingsmoment’ lezen we een gedeelte uit de Bijbel, wordt er gebeden en zal er een Psalm of lied worden gespeeld. De ‘bemoedigingsmomenten’ worden op dinsdag en donderdag tussen 19.45 en 20.00 uur live uitgezonden.

De bemoedigingsmomenten zijn terug te luisteren via https://kerkdienstgemist.nl/stations/1052-Hervormde-Gemeente-Sommelsdijk/events/live

Geplaatst op 23 March 2020