Klokken luiden als teken van hoop

Kerken in Rotterdam e.o. luiden klokken als teken van hoop

kerk

Meerdere kerken in Rotterdam zullen de komende drie woensdagavonden een kwartier lang de klokken luiden. Het initiatief 'Klokken van hoop' van de Paradijskerk roept alle kerken in de stad en omgeving op om mee te doen.

Alle kerkdiensten zijn de komende periode afgelast vanwege het coronavirus. De kerken luiden de klok naar eigen zeggen als teken van hoop voor alle mensen en als signaal om respect te hebben voor alle hulpverleners die zich inzetten voor de gezondheid van iedereen.

De klokken zijn op woensdag 18 maart, 25 maart en 1 april van 19:00 uur tot 19:15 uur te horen.

Ook Sommelsdijk doet aan deze actie mee.

Ook de kerken in Dordrecht gaan de klokken luiden. Dat gebeurt zaterdagavond 21 maart om 20:00 uur.

Geplaatst op 17 March 2020

• Aanmaken