Pastoraat

De kerk is bij uitstek de plek waar het gaat om ‘omzien naar elkaar’. Dat gebeurt in vele ontmoetingen in het kerkgebouw zelf, maar zeker ook in het pastoraat. Omzien naar elkaar gebeurt ook in situaties waarin mensen samen een weg zoeken in geloofs- en levensvragen. Deze collecte is bedoeld om dit werk van onder andere onze predikant en de pastoraal medewerker in onze gemeente in stand te kunnen houden.

Help Onderwijs Papua

Deze collecte is bestemd voor de stichting Help Onderwijs Papua. In Papua (Indonesië) wordt het voortbestaan van de jonge christelijke kerk mede bedreigd omdat velen moeite hebben om de Bijbel te lezen. Een goed begrip van de bijbel is echter nodig om staande te blijven en ook om de tegenstand van de heidense rituelen en andere geloven aan te kunnen. Het onderwijsechtpaar Martijn en Anne-Marie van Driel ontwikkelt lesmethoden en helpt Papua-studenten om de kansarme kinderen gelegenheid te geven om goed onderwijs te kunnen volgen. Zie voor meer informatie www.helponderwijspapua.nl.

Instandhouding erediensten

We zijn dankbaar dat we als gemeente iedere zondag samen mogen komen onder Gods Woord. De instandhouding hiervan vraagt van ons als gemeente hierin bij te dragen in gebed en middelen in de verwachting dat de Heere dit alles zal zegenen.